Mamy teraz więcej czasu by być z rodziną i można go wykorzystać między innymi na wspólne oglądanie filmów. Daje to możliwość miłego spędzenia czasu, jak i mądrego rozwoju naszych pociech. Zachęcam po seansie do wspólnych rozmów na temat tego o czym był film,  co mi się najbardziej podobało, co mi zostało – jaka scena, myśl, zdanie, zachowanie, czego się nauczyłem, co bym zrobił na miejscu bohatera, itp. Film obejrzany z kimś jest znacznie bardziej ciekawy i daje możliwość budowania więzi, poznawania siebie, rozbudza refleksyjność, uczy dostrzegania i wybierania wartości.

Perspektywa izolacji się wydłuża. Rośnie też zapewne w wielu z nas poczucie lęku czy zmęczenia z powodu zmiany w  naszej codzienności. Zachęcam do wysłuchania webinara z psychologami,

Motywować czyli  argumentować, uskrzydlać, stymulować, racjonalizować, mobilizować, dodawać komuś ducha, inspirować. Jak to zrobić? Z własnego doświadczenia wiemy, jak trudno zachęcić dziecko do nauki.  Każdy z nas kiedyś chodził do szkoły i warto sobie przypomnieć co nas odpychało,  a co przyciągało do nauki. Podobnie będzie to wyglądało u naszych dzieci.

Dziecko o lęku, który przeżywa mówi nam przez  zmiany w swoim zachowaniu. Każdy z nas przeżywa to co się dzieje w kraju i na świecie, denerwujemy się, martwimy o bliskich itp. Różnica między dorosłym a dzieckiem w przeżywaniu tej sytuacji zagrożenia wynika z umiejętności filtrowania napływających informacji, umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem. Dzieci mają te umiejętności rozwinięte w dużo mniejszym zakresie niż dorośli.