Perspektywa izolacji się wydłuża. Rośnie też zapewne w wielu z nas poczucie lęku czy zmęczenia z powodu zmiany w naszej codzienności. Zachęcam do wysłuchania webinara z psychologami,
Czytaj więcej: Jak rozmawiać z dzieckiem w czasie zagrożenia koronawirusem?
Motywować czyli argumentować, uskrzydlać, stymulować, racjonalizować, mobilizować, dodawać komuś ducha, inspirować. Jak to zrobić? Z własnego doświadczenia wiemy, jak trudno zachęcić dziecko do nauki. Każdy z nas kiedyś chodził do szkoły i warto sobie przypomnieć co nas odpychało, a co przyciągało do nauki. Podobnie będzie to wyglądało u naszych dzieci.
Czytaj więcej: Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą?
Dziecko o lęku, który przeżywa mówi nam przez zmiany w swoim zachowaniu. Każdy z nas przeżywa to co się dzieje w kraju i na świecie, denerwujemy się, martwimy o bliskich itp. Różnica między dorosłym a dzieckiem w przeżywaniu tej sytuacji zagrożenia wynika z umiejętności filtrowania napływających informacji, umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem. Dzieci mają te umiejętności rozwinięte w dużo mniejszym zakresie niż dorośli.
Nauka w domu wymaga od każdego dziecka pewnego rodzaju samodyscypliny i dobrej organizacji. Im dziecko starsze tym ma więcej w tym zakresie doświadczenia i umiejętności. Jednak bez względu na wiek, obecność i pomoc rodziców jest niezbędna. To co wydaje się najważniejsze to:
- zadbanie o rytm dnia dziecka;
- przygotowanie miejsca do nauki;
- wsparcie dziecka i kontrola jego postępów.
Czytaj więcej: Jak zorganizować dzieciom warunki do nauki w domu?