Mamy teraz więcej czasu by być z rodziną i można go wykorzystać między innymi na wspólne oglądanie filmów. Daje to możliwość miłego spędzenia czasu, jak i mądrego rozwoju naszych pociech. Zachęcam po seansie do wspólnych rozmów na temat tego o czym był film, co mi się najbardziej podobało, co mi zostało – jaka scena, myśl, zdanie, zachowanie, czego się nauczyłem, co bym zrobił na miejscu bohatera, itp. Film obejrzany z kimś jest znacznie bardziej ciekawy i daje możliwość budowania więzi, poznawania siebie, rozbudza refleksyjność, uczy dostrzegania i wybierania wartości.
Perspektywa izolacji się wydłuża. Rośnie też zapewne w wielu z nas poczucie lęku czy zmęczenia z powodu zmiany w naszej codzienności. Zachęcam do wysłuchania webinara z psychologami,
Czytaj więcej: Jak rozmawiać z dzieckiem w czasie zagrożenia koronawirusem?
Motywować czyli argumentować, uskrzydlać, stymulować, racjonalizować, mobilizować, dodawać komuś ducha, inspirować. Jak to zrobić? Z własnego doświadczenia wiemy, jak trudno zachęcić dziecko do nauki. Każdy z nas kiedyś chodził do szkoły i warto sobie przypomnieć co nas odpychało, a co przyciągało do nauki. Podobnie będzie to wyglądało u naszych dzieci.
Czytaj więcej: Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą?
Dziecko o lęku, który przeżywa mówi nam przez zmiany w swoim zachowaniu. Każdy z nas przeżywa to co się dzieje w kraju i na świecie, denerwujemy się, martwimy o bliskich itp. Różnica między dorosłym a dzieckiem w przeżywaniu tej sytuacji zagrożenia wynika z umiejętności filtrowania napływających informacji, umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem. Dzieci mają te umiejętności rozwinięte w dużo mniejszym zakresie niż dorośli.