Perspektywa izolacji się wydłuża. Rośnie też zapewne w wielu z nas poczucie lęku czy zmęczenia z powodu zmiany w  naszej codzienności. Zachęcam do wysłuchania webinara z psychologami,

Motywować czyli  argumentować, uskrzydlać, stymulować, racjonalizować, mobilizować, dodawać komuś ducha, inspirować. Jak to zrobić? Z własnego doświadczenia wiemy, jak trudno zachęcić dziecko do nauki.  Każdy z nas kiedyś chodził do szkoły i warto sobie przypomnieć co nas odpychało,  a co przyciągało do nauki. Podobnie będzie to wyglądało u naszych dzieci.

Dziecko o lęku, który przeżywa mówi nam przez  zmiany w swoim zachowaniu. Każdy z nas przeżywa to co się dzieje w kraju i na świecie, denerwujemy się, martwimy o bliskich itp. Różnica między dorosłym a dzieckiem w przeżywaniu tej sytuacji zagrożenia wynika z umiejętności filtrowania napływających informacji, umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem. Dzieci mają te umiejętności rozwinięte w dużo mniejszym zakresie niż dorośli.

Nauka w domu wymaga od każdego dziecka pewnego rodzaju samodyscypliny i dobrej organizacji. Im dziecko starsze tym ma więcej w tym zakresie doświadczenia i umiejętności. Jednak bez względu na wiek, obecność i pomoc rodziców jest niezbędna. To co wydaje się najważniejsze to:

  1. zadbanie o rytm dnia dziecka;
  2. przygotowanie miejsca do nauki;
  3. wsparcie dziecka i kontrola jego postępów.