Motywować czyli  argumentować, uskrzydlać, stymulować, racjonalizować, mobilizować, dodawać komuś ducha, inspirować. Jak to zrobić? Z własnego doświadczenia wiemy, jak trudno zachęcić dziecko do nauki.  Każdy z nas kiedyś chodził do szkoły i warto sobie przypomnieć co nas odpychało,  a co przyciągało do nauki. Podobnie będzie to wyglądało u naszych dzieci.

Dziecko o lęku, który przeżywa mówi nam przez  zmiany w swoim zachowaniu. Każdy z nas przeżywa to co się dzieje w kraju i na świecie, denerwujemy się, martwimy o bliskich itp. Różnica między dorosłym a dzieckiem w przeżywaniu tej sytuacji zagrożenia wynika z umiejętności filtrowania napływających informacji, umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem. Dzieci mają te umiejętności rozwinięte w dużo mniejszym zakresie niż dorośli.

Nauka w domu wymaga od każdego dziecka pewnego rodzaju samodyscypliny i dobrej organizacji. Im dziecko starsze tym ma więcej w tym zakresie doświadczenia i umiejętności. Jednak bez względu na wiek, obecność i pomoc rodziców jest niezbędna. To co wydaje się najważniejsze to:

  1. zadbanie o rytm dnia dziecka;
  2. przygotowanie miejsca do nauki;
  3. wsparcie dziecka i kontrola jego postępów.

Drodzy Uczniowie!

W szkole funkcjonuje skrzynka, do której możecie wrzucać swoje uwagi o tym, co dzieje się w szkole,  o problemach, jakie są dla was ważne lub trudne. Ta skrzynka to szansa na to, by w naszej szkole wszyscy czuli się bezpiecznie, by atmosfera w niej panująca służyła nauce i prawidłowemu rozwojowi każdego z Was. Dzięki Waszym wiadomościom i sygnałom przesyłanym do skrzynki możliwe będzie reagowanie przez nas „dorosłych” w sytuacjach kryzysowych, by zapewnić Wam niezbędną pomoc si wsparcie. Dużym ułatwieniem będzie podanie nazwiska lub klasy, w której konieczna jest nasza pomoc, aby szybko i skutecznie działać i docierać do osób potrzebujących.