HARMONOGRAM PRACY ZESPOŁU POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
PEDAGOG |
||||
08:00 – 13:00 |
8.00 - 13:00 |
8:00 – 12:07 |
11:00 – 16:00 |
8:00 -10:00 |
PEDAGOG SPECJALNY |
||||
8:40 - 16:15 |
8:00 - 15:30 |
8:40 – 14:30 |
||
PSYCHOLOG |
||||
9:00 - 14:00 |
12:00 - 16:00 |
8:00 - 12:00 |
Podstawową rolą pedagoga jest analiza sytuacji wychowawczej w szkole. Działania pedagoga nakierowane są na ochronę i poprawę sytuacji dziecka, zarówno w środowisku szkolnym jak i rodzinnym. Pedagog jest więc przede wszystkim rzecznikiem dziecka. Jednak obszary jego działania obejmują wiele płaszczyzn życia szkolnego. Pedagog swoimi działaniami wspomaga: uczniów, rodziców i nauczycieli.
Kto i w jakiej sytuacji można skorzystać z pomocy pedagoga?
Drogi uczniu, zwróć się do mnie gdy:
Czujesz się samotny, sądzisz, że nikt go nie rozumie.
Masz problemy rodzinne.
Nie możesz porozumieć się z nauczycielem.
Masz trudności w nauce.
Nie możesz odnaleźć się wśród kolegów i koleżanek w klasie.
Chciałbyś zrobić coś dobrego dla innych.
Chcesz podzielić się swoim sukcesem, radością.
Potrzebujesz chwili wyciszenia i spokoju.
Przyjdź do pedagoga szkolnego z każdą sprawą, z którą nie potrafisz sobie poradzić.
Rodzicu, skorzystaj z porady pedagoga w przypadku gdy:
Zauważysz problemy w nauce swojego dziecka o nieznanym podłożu.
Pojawiają się niepokojące spostrzeżenia związane z procesem wychowania dziecka.
Zauważyłeś nagłe, niepokojące zmiany w zachowaniu syna lub córki.
Masz trudności w komunikacji z dorastającym dzieckiem.
Dziecko komunikuje ci problemy w klasie.
Pojawiły się problemy w rodzinie (problemy materialne, rozwód, przemoc, choroba, śmierć).
Potrzebujesz rady, wsparcia w wychowaniu.
Twoje dziecko przejawia wyraźne uzdolnienia i chcesz je rozwijać.
Rodzina znalazła się w nowej sytuacji i zauważasz trudności dziecka w jej zaakceptowaniu.
Kontakt z pedagogami
Zapraszamy do kontaktu przez dziennik elektroniczny oraz pod numerem telefonu: /+48/ 091 4616550 lub email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kacper Szumlewicz
Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych obchodzony jest na całym świecie corocznie 3 grudnia. Święto zostało ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych w 1992 roku na zakończenie Dekady Osób Niepełnosprawnych. W tym roku pedagog specjalna zorganizowała zajęcia warsztatowe w klasie IVa. Celem warsztatów było przybliżenie uczniom klasy czwartej problemów osób z niepełnosprawnością.
W dn. 14.11. klasa 6a wzięła udział w zajęciach poświęconych tematyce empatii. Uczniowie stworzyli definicję empatii, trafnie określali uczucia i emocje towarzyszące prezentowanym osobom oraz brali aktywny udział w odgrywaniu scenek i sami poprzez doświadczenie docierali do najwłaściwszych sposobów postępowania w konkretnej sytuacji. Młodzież biorąc udział w takich zajęciach rozwija swoje umiejętności społeczne i emocjonalne. Lekcję poprowadziła pani pedagog specjalna.
Zapraszam do wzięcia udziału