Czas nauki zdalnej wymusza niejako na dzieciach dłuższe niż wcześniej bycie przed ekranami komputerów czy smartfonów. W związku z tym może zrodzić się niepokój o ich zdrowie, prawidłowy rozwój i bezpieczeństwo. Zadaniem dorosłych jest uczenie dzieci właściwego korzystania z internetu i spędzania odpowiedniej ilości czasu przed ekranami.

Badania „Młodzi Cyfrowi” z 2019 mówią m.in. o tym, że:

„Ponad 60% uczniów twierdzi, że ich rodzice nigdy nie uczyli ich odpowiedzialnego korzystania z sieci, a 10% – że rodzice nic nie wiedzą o ich cyfrowym życiu.”

Stypendium szkolne przysługuje uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej wynikającej z niskich dochodów w rodzinie (miesięczny dochód na 1 osobę nie przekraczający kwoty 528,00 zł netto) do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia, a w szczególności gdy w rodzinie występuje:

Mamy teraz więcej czasu by być z rodziną i można go wykorzystać między innymi na wspólne oglądanie filmów. Daje to możliwość miłego spędzenia czasu, jak i mądrego rozwoju naszych pociech. Zachęcam po seansie do wspólnych rozmów na temat tego o czym był film,  co mi się najbardziej podobało, co mi zostało – jaka scena, myśl, zdanie, zachowanie, czego się nauczyłem, co bym zrobił na miejscu bohatera, itp. Film obejrzany z kimś jest znacznie bardziej ciekawy i daje możliwość budowania więzi, poznawania siebie, rozbudza refleksyjność, uczy dostrzegania i wybierania wartości.

Perspektywa izolacji się wydłuża. Rośnie też zapewne w wielu z nas poczucie lęku czy zmęczenia z powodu zmiany w  naszej codzienności. Zachęcam do wysłuchania webinara z psychologami,