Zapewnimy bezpieczeństwo naszemu dziecku poprzez określenie zasad korzystania z komputera i Internetu:
- warto ustawić komputer w widocznym miejscu w domu, w którym możemy mieć kontrolę nad tym czym zajmuje się w danej chwili dziecko ;
- proponuj dziecku ciekawe i wartościowe strony, dodawaj je do ulubionych, stwórz z dzieckiem katalog bezpiecznych stron, surfuj z dzieckiem po Internecie;
Czas nauki zdalnej wymusza niejako na dzieciach dłuższe niż wcześniej bycie przed ekranami komputerów czy smartfonów. W związku z tym może zrodzić się niepokój o ich zdrowie, prawidłowy rozwój i bezpieczeństwo. Zadaniem dorosłych jest uczenie dzieci właściwego korzystania z internetu i spędzania odpowiedniej ilości czasu przed ekranami.
Badania „Młodzi Cyfrowi” z 2019 mówią m.in. o tym, że:
„Ponad 60% uczniów twierdzi, że ich rodzice nigdy nie uczyli ich odpowiedzialnego korzystania z sieci, a 10% – że rodzice nic nie wiedzą o ich cyfrowym życiu.”
Czytaj więcej: Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem?
Stypendium szkolne przysługuje uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej wynikającej z niskich dochodów w rodzinie (miesięczny dochód na 1 osobę nie przekraczający kwoty 528,00 zł netto) do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia, a w szczególności gdy w rodzinie występuje:
Mamy teraz więcej czasu by być z rodziną i można go wykorzystać między innymi na wspólne oglądanie filmów. Daje to możliwość miłego spędzenia czasu, jak i mądrego rozwoju naszych pociech. Zachęcam po seansie do wspólnych rozmów na temat tego o czym był film, co mi się najbardziej podobało, co mi zostało – jaka scena, myśl, zdanie, zachowanie, czego się nauczyłem, co bym zrobił na miejscu bohatera, itp. Film obejrzany z kimś jest znacznie bardziej ciekawy i daje możliwość budowania więzi, poznawania siebie, rozbudza refleksyjność, uczy dostrzegania i wybierania wartości.