W marcu, uczniowie klasy 4A spotkali się z bohaterami lektury "Kajko i Kokosz. Szkoła latania" J. Christy. Z komiksem, jako gatunkiem literackim, spotkali się po raz pierwszy. Zapoznali się również z historią komiksu i jego charakterystycznymi cechami. Twórczym podsumowaniem cyklu lekcji z lekturą, była praca nad własną historyjką obrazkową. Natomiast uczniowie klasy 4B wykorzystali treść lektury "Akademia pana Kleksa" J. Brzechwy do prawdziwej lekcji kleksografii. Wszyscy uczniowie świetnie się bawili, z radością odkrywając symetrycznie odbite kształty. Śmieszne historyjki, wierszyki i nadanie tytułu swojej pracy - zwieńczyły dzieło i pracę z lekturą.
MJJ
4 marca, chłopcy zorganizowali naszym dziewczynom wyjście - niespodziankę. Cała klasa podążała tropem zagadek w dwóch pokojach : "Amazonia" i "Sherlock". Każdy ukryty przedmiot był wartościową wskazówką. Członkowie grup musieli wykazać się uważnością, pomysłowością, kreatywnością i przede wszystkim współpracą, aby w określonym czasie wydostać się na zewnątrz. Zegar tykał, a czas nie był sprzymierzeńcem - nieubłagalnie uciekał. Tu nie liczyła się siła mięśni ale siła umysłu! W trakcie gry można było korzystać z podpowiedzi tajemniczego Mistrza. Dziewczyny okazały się skuteczniejsze w działaniu, współpracy i komunikacji :-) Doskonale poradziły sobie z silnymi emocjami i trudnymi zagadkami i wyszły z pokoju przed czasem. Na chłopców musiały...dłuższą chwilę poczekać :-) To była nie tylko rozrywka. ale także prawdziwe intelektualne wyzwanie! Panowała iście sportowa rywalizacja i przyjemnie spędzony czas w gronie koleżanek i kolegów. Escape roomy to fantastyczna okazja do sprawdzenia swojego refleksu, koncentracji i logicznego myślenia.
Jednym z nadrzędnych celów edukacyjnych jest kształtowanie umiejętności sprawnego posługiwania się językiem ojczystym, szczególnie poprawna pisownią. Opracowany przeze mnie projekt ma zwiększyć zainteresowanie ucznia ortografią oraz motywować do wytężonej pracy w przezwyciężaniu trudności z zapisem wyrazów oraz utrwalaniem reguł ortograficznych. Plastyczne prace projektowe mają łączyć naukę z zabawą, służą kreatywności i estetyce, rozwijają czujność ortograficzną - przy okazji utrwalając graficznie wybraną zasadę. Uwieńczeniem pracy uczniów jest oczywiście ocena, realizowana w postaci krótkich i długich dyktand, a także docenienie najlepiej wykonanych projektów Uczniowie klasy 4A i B, jak zwykle:-), wykazali się niezwykłą pomysłowością i twórczym podejściem do wykonanego zadania. Najciekawsze projekty prezentujemy poniżej:-)
Dnia 25 lutego, uczniowie klasy szóstej, poddali się łyżwiarskim szaleństwom. Uczestnikom towarzyszyła dobra zabawa w doskonaleniu nowych umiejętności. Nie obyło się bez upadków, czasami przydała się koleżeńska pomoc:-) Wszyscy znakomicie się bawili, a uczniom dopisała nie tylko pogoda, lecz także poczucie humoru:-)
monika jj