Czerwiec to dalszy ciąg pielęgnowania roślin, wskazywanie tych, które urosną najszybciej. Dzieci z radością zaglądały do szkolnego ogródka, by sprawdzić, co się od wczoraj zmieniło.

Maj to czas na obserwacje upraw. W klasie 3a uczniowie przedstawili i omówili samodzielnie przygotowane prezentacje na temat roślin i ich pielęgnacji. W klasie 1b dzieci obejrzały film „ Jak rosną rośliny?”.

W kwietniu, ze względu na prowadzenie nauczania w systemie zdalnym, pewne działania w ogródkach zostały zmodyfikowane. W niektórych klasach rodzice lub nauczyciele posiali roślinki, żeby dzieci po powrocie do szkoły mogły obserwować ich wzrost i zająć się ich pielęgnacją. Pod koniec kwietnia w klasie 3a przeprowadzono pogadankę "Jak usuwać chwasty z ogródka" oraz obejrzano i omówiono przygotowaną prezentację" Rośliny towarzyszące uprawom i ich znaczenie"

Marzec to czas na zakładanie upraw. Zaprezentowano uczniom nasionka przeznaczone do siewu. Przypomniano czas zasiewu roślin i sposób ich wysiewania. Następnie reprezentanci poszczególnych klas do wcześniej przygotowanej ziemi - posiali nasiona. Oprócz warzyw, na grządkach niektórych klas zasadzono sadzonki wiosennych kwiatów, które z pewnością ozdobiły klasowe ogródeczki.