Aktualności
Konkurs plastyczny ,,Mój Triathlonowy Bohater”
Zachęcam wszystkich uczniów klas I-VIII do wzięcia udziału w Konkursie pod nazwą: ,,Mój Triathlonowy Bohater”
„Triathlon (ang.triathlon),triatlon(gr.trójbój) – wszechstronna dyscyplina sportowa będąca kombinacją pływania,kolarstwa i biegania. Zawodnik kolejno płynie, jedzie na rowerze i biegnie, a czas końcowy obejmuje również zmianę stroju i sprzętu sportowego.”
Czytaj więcej: Konkurs plastyczny ,,Mój Triathlonowy Bohater”
Jak rozmawiać z dzieckiem w czasie zagrożenia koronawirusem?
Perspektywa izolacji się wydłuża. Rośnie też zapewne w wielu z nas poczucie lęku czy zmęczenia z powodu zmiany w naszej codzienności. Zachęcam do wysłuchania webinara z psychologami,
Czytaj więcej: Jak rozmawiać z dzieckiem w czasie zagrożenia koronawirusem?
Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą?
Motywować czyli argumentować, uskrzydlać, stymulować, racjonalizować, mobilizować, dodawać komuś ducha, inspirować. Jak to zrobić? Z własnego doświadczenia wiemy, jak trudno zachęcić dziecko do nauki. Każdy z nas kiedyś chodził do szkoły i warto sobie przypomnieć co nas odpychało, a co przyciągało do nauki. Podobnie będzie to wyglądało u naszych dzieci.
Czytaj więcej: Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą?
Jak wspierać dziecko w obecnej sytuacji?
Dziecko o lęku, który przeżywa mówi nam przez zmiany w swoim zachowaniu. Każdy z nas przeżywa to co się dzieje w kraju i na świecie, denerwujemy się, martwimy o bliskich itp. Różnica między dorosłym a dzieckiem w przeżywaniu tej sytuacji zagrożenia wynika z umiejętności filtrowania napływających informacji, umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem. Dzieci mają te umiejętności rozwinięte w dużo mniejszym zakresie niż dorośli.