M-C |
LP |
IMPREZA UROCZYSTOŚĆ
|
PODEJMOWANE DZIAŁANIA |
ORGANIZATOR, ODPOWIEDZIALNI |
ZGODNOŚĆ DZIAŁAŃ Z ZAPISAMI STATUTU SZKOŁY |
WRZESIEŃ |
1. |
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020 |
wprowadzenie sztandaru szkoły odśpiewanie Hymnu Narodowego ślubowanie klas I SP |
Dyrekcja Szkoły P. Kaźmierski A. Tomczak K. Wardalińska E. Mądrzyk |
§ 7. punkt 2.1 umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata; |
2. |
II Szkolny Festyn Rodzinny „Piknik pod żaglami” |
rodzinne konkurencje sportowe kawiarenka kuchnia grillowo-sałatkowa origami, maski pirackie zabawy dla najmłodszych malowanie twarzy przejażdżki motocyklami pokaz pierwszej pomocy i ratownictwa morskiego woda w eksperymentach fizyko-chemicznych prace plastyczne z ekomateriałów konkurs plastyczny i galeria morska prezentacje artystyczne – szantowa scena pokaz boksu tajskiego mecz piłki nożnej ojców gry planszowe z udziałem mistrzów Polski |
Dyrekcja Szkoły M. Bochnacka Nauczyciele Rada Rodziców Rada Osiedla Szkolne Koło Wolontariatu Samorząd Uczniowski sponsorzy |
§ 9. Szkoła kładzie nacisk na współpracę ze środowiskiem. Systematycznie diagnozuje oczekiwania wobec szkoły, stwarza mechanizmy zapewniające możliwość realizacji tych oczekiwań. § 11. Statutowe cele i zadania realizuje Dyrektor Szkoły, nauczyciele wraz z uczniami w procesie działalności lekcyjnej, pozalekcyjnej i pozaszkolnej we współpracy z rodzicami, organizacjami i instytucjami społecznymi, gospodarczymi, kulturalnymi - wspomagającymi pracę szkoły. |
|
|
3. |
Dzień Chłopaka |
plakaty ogłoszenia wąsy i cukierki dla chłopców wybory Najbardziej Koleżeńskiego Chłopca klas I-III i oddziału przedszkolnego |
M. Wójcik Samorząd Uczniowski E. Szostak Mini Samorząd Uczniowski wychowawcy klas
|
§ 5. punkt 2.5 upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej; |
PAŹDZIERNIK |
4. |
Dzień Edukacji Narodowej |
uroczysta akademia, wysyłanie życzeń do emerytowanych nauczycieli oraz zaprzyjaźnionych instytucji związanych z edukacją, upominki dla pracowników szkoły |
M. Wójcik Samorząd Uczniowski E. Szostak Mini Samorząd Uczniowski E. Karczewska E. Sznober |
§ 7. punkt 2.1 umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata; |
5. |
Ogólnopolska akcja „Góra grosza” |
zbiórka monet w klasach |
M. Wójcik Samorząd Uczniowski |
§ 5. punkt 2.8 kształtowanie u uczniów postaw przedsiębiorczości i kreatywności sprzyjających aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym, w tym poprzez stosowanie w procesie kształcenia innowacyjnych rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych |
|
6. |
Akcja „Góra srebra” |
zbiórka monet w klasach |
PCK oddział Szczecin J. Krzyżak Szkolne Koło Wolontariatu |
§ 5. punkt 2.4 kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym; |
|
7. |
Akcja „Godzina dla Szczecina” |
składanie porannych życzeń przechodniom |
Stowarzyszenie Polites, Kurier Szczeciński J. Krzyżak Szkolne Koło Wolontariatu |
§ 5. punkt 2.4 kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;
|
|
8. |
Pasowanie uczniów klas pierwszych |
wprowadzenie sztandaru odśpiewanie Hymnu Narodowego część artystyczna |
K. Wardalińska E. Mądrzyk |
§ 7. punkt 2.1 umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata; |
|
9. |
Akcja „Pamiętamy o tych, którzy odeszli…” |
sprzątanie bezimiennych nagrobków na cmentarzu Szczecin-Dąbie |
J. Krzyżak Szkolne Koło Wolontariatu |
§ 5. punkt 2.4 kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym; |
LISTOPAD |
10. |
Święto Odzyskania Niepodległości 11 listopada |
apel dla klas 0-III SP przedstawienie „Lekcja historii” zajęcia plastyczne - wykonanie kotylionów przez uczniów uroczystość główna na sali gimnastycznej szkoły: wprowadzenie Sztandaru Szkoły i odśpiewanie Hymnu Narodowego - akcja „Szkoła do hymnu” |
P. Kaźmierski A. Tomczak M. Bochnacka D. Leszczyńska E. Szostak |
§ 7. punkt 2.1 umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata; |
11. |
Światowe Dni Pluszowego Misia |
nauka wierszy o misiach konkurs plastyczny „Mój ukochany miś” wykonanie okazjonalnych zawieszek |
E. Szostak Mini Samorząd Uczniowski wychowawcy klas 0-III |
§ 5. punkt 2.5 upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej; |
|
12. |
Międzynarodowy Dzień Konwencji Praw Dziecka z UNICEF 20 listopada |
przeprowadzenie lekcji wychowawczych w klasach na temat Praw Dziecka uczniowie i nauczyciele ubierają się na niebiesko konkurs plastyczny |
M. Wójcik Samorząd Uczniowski |
§ 6. punkt 2. 1 Szkoła w ramach realizowanych przez siebie celów i zadań: kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające rozwojowi ucznia; |
|
13. |
19. edycja charytatywnej akcji „Podaruj dzieciom iskierkę radości-Szczecińskie Szkoły Potrzebującym” |
Kiermasz Słodkości Pachnące Dni – zbiórka środków czystości, Czekoladowy Dzień pomoc w organizacji Świątecznych Kiermaszy, zbiórka nakrętek dla bliźniaczek z Dąbia |
XVIII LO Szczecin J. Krzyżak Szkolne Koło Wolontariatu |
§ 5. punkt 2.4 kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym; § 8. punkt 7 Uczniom z rodzin o trudnych warunkach materialnych szkoła organizuje pomoc materialną lub finansową ze środków zdobytych w ramach akcji charytatywnych zgodnie z ustaleniami wewnętrznymi szkoły oraz umożliwia korzystanie z bezpłatnych obiadów – finansowanych przez instytucje do tego uprawnione oraz sponsorów. |
|
14. |
Dzień Świętego Andrzeja „Andrzejki” |
przybliżenie postaci św. Andrzeja, klasowe zabawy andrzejkowe, wróżenie uczniom podczas przerw |
M. Wójcik Samorząd Uczniowski wychowawcy klas |
§ 5. punkt 2.5 upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej; |
GRUDZIEŃ |
15. |
Światowy Dzień Zwierząt TOZ Szczecin i Goleniów |
zbieranie karmy i kocy dla zwierząt szczecińskiego schroniska |
M. Wójcik Samorząd Uczniowski E. Szostak Mini Samorząd Uczniowski |
§ 5. punkt 2.4 kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;
|
16. |
Dzień Świętego Mikołaja „Mikołajki” |
spotkanie ze Świętym Mikołajem mikołajkowy kiermasz ciast |
wychowawcy klas Szkolne Koło Wolontariatu J. Krzyżak M. Wójcik Samorząd Uczniowski E. Szostak Mini Samorząd Uczniowski |
§ 5. punkt 2.4 kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym; |
|
17. |
Prawa Człowieka, Prawa Dziecka |
apel klas 0-III SP
|
E. Karczewska E. Sznober |
§ 5. punkt 2.5 upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej; |
|
18. |
Jasełka |
Misterium Bożonarodzeniowe świąteczne spotkania klas z wychowawcami konkurs na najpiękniejszy kostium świąteczny składanie życzeń wszystkim klasom i pracownikom szkoły |
M. Bochnacka A. Gąsowska I. Biegas I. Śliżewska M. Wójcik Samorząd Uczniowski |
§ 7. punkt 2.1 umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata; |
STYCZEŃ |
19. |
Bal karnawałowy |
zabawa karnawałowa przebierańców
|
wychowawcy klas 0-III |
§ 6. punkt 1.3 znalezienie w szkole środowiska wychowawczego sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym; |
20. |
Dzień Babci i Dziadka |
spotkanie dla Babć i Dziadków część artystyczna w wykonaniu dzieci gr. 0 słodki poczęstunek własnoręcznie wykonane upominki przez dzieci |
M. Bartosińska A. Melaniuk |
§ 9. Szkoła kładzie nacisk na współpracę ze środowiskiem. Systematycznie diagnozuje oczekiwania wobec szkoły, stwarza mechanizmy zapewniające możliwość realizacji tych oczekiwań. |
LUTY |
21. |
Dzień Świętego Walentego „Walentynki” |
przybliżenie postaci św. Walentego, kiermasz rozmaitości, kiermasz słodkości, poczta Walentynowa
|
M. Bochnacka I. Biegas M. Wójcik Samorząd Uczniowski E. Szostak Mini Samorząd Uczniowski |
§ 5. punkt 2.5 upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej; |
MARZEC |
22. |
Międzynarodowy Dzień Kobiet Dzień Dziewczynek |
kwiatki z bibuły dla dziewcząt, plakaty rozwieszone w szkole ze znanymi kobietami, wybór Najbardziej Koleżeńskiej Dziewczynki klas I-III SP i oddziału przedszkolnego |
M.Wójcik Samorząd Uczniowski E. Szostak Mini Samorząd Uczniowski Wychowawcy klas 0-III |
§ 5. punkt 2.5 upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej; |
23. |
Powitanie wiosny |
konkurs fotograficzny „Pierwsze oznaki wiosny” |
M. Wójcik Samorząd Uczniowski E. Szostak D. Leszczyńska |
§ 6. punkt 2. 1 Szkoła w ramach realizowanych przez siebie celów i zadań: kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające rozwojowi ucznia; |
|
24. |
Z wizytą w Teatrze |
udział w przedstawieniach teatralnych klas |
wychowawcy klas 0-III |
§ 7. punkt 2.7 umożliwianie pełnego rozwoju osobowości uczniów poprzez czytelnictwo książek i czasopism w bibliotece szkolnej, udział w spektaklach teatralnych, seansach filmowych, a zainteresowań sportowych poprzez uczestnictwo w różnorodnych zajęciach sportowych prowadzonych w sali gimnastycznej lub innych obiektach sportowych; |
|
25. |
Dzień Otwarty Szkoły |
przygotowanie sal tematycznych w edukacji wczesnoszkolnej poczęstunek dla dzieci
|
nauczyciele klas 0-III |
§ 9. Szkoła kładzie nacisk na współpracę ze środowiskiem. Systematycznie diagnozuje oczekiwania wobec szkoły, stwarza mechanizmy zapewniające możliwość realizacji tych oczekiwań. |
KWIECIEŃ |
26. |
Międzynarodowy Dzień Klowna |
zabawne przebrania dla chętnych uczniów
|
M. Wójcik Samorząd Uczniowski |
§ 5. punkt 2.5 upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej; |
27. |
Światowy Dzień Czekolady |
prezentacja multimedialna czekoladowy poczęstunek
|
E. Szostak Mini Samorząd Uczniowski |
§ 5. punkt 2.5 upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej; |
|
28. |
Światowy Dzień Ziemi
|
plakaty i instalacje proekologiczne, konkurs „Róbmy coś z niczego” |
M. Wójcik Samorząd Uczniowski wychowawcy klas 0-III Melaniuk |
§ 6. punkt 2. 1 Szkoła w ramach realizowanych przez siebie celów i zadań: kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające rozwojowi ucznia;
|
MAJ |
29. |
Rocznica Uchwalenia Konstytucji 3 Maja Dzień Flagi |
uroczyste apele, wystawa prac plastycznych: symbole narodowe
|
P. Kaźmierski A. Gąsowska M. Bochnacka E. Szostak D. Leszczyńska Mini Samorząd Uczniowski |
§ 7. punkt 2.1 umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata; |
CZERWIEC |
30. |
Międzynarodowy Dzień Dziecka |
prezentacja fotografii nauczycieli z dzieciństwa, odgadywanie osób - nagrody |
M. Wójcik Samorząd Uczniowski wychowawcy klas 0-III Rodzice |
§ 5. punkt 2.5 upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej; |
31. |
Dzień Rodziny |
gry i zabawy dla dzieci i ich rodzin, wspólne grillowanie, słodki poczęstunek, piosenki biesiadne
|
M. Bochnacka A. Gąsowska wychowawcy klas 0-III |
§ 7. punkt 2.1 umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata;
§ 9. Szkoła kładzie nacisk na współpracę ze środowiskiem. Systematycznie diagnozuje oczekiwania wobec szkoły, stwarza mechanizmy zapewniające możliwość realizacji tych oczekiwań. |
|
32. |
Uroczyste zakończenie szkoły klas VIII |
część oficjalna z wręczeniem nagród i podziękowań, część artystyczna |
Gąsowska M. Bochnacka I. Biegas P. Kaźmierski |
§ 7. punkt 2.1 umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajania poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy otwarciu na wartości kultur Europy i Świata; |
|
33. |
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2019/20 |
wprowadzenie Sztandaru Szkoły, odśpiewanie Hymnu Narodowego, wręczenie świadectw uczniom wyróżnionym oraz gratulacji i podziękowań rodzicom, spotkania klas w salach z wychowawcami
|
Dyrekcja Szkoły A. Tomczak D. Mazurowska wychowawcy klas
|
§ 7. punkt 2.1 umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata; |
Dodatkowo przewiduje się w ciągu roku szkolnego organizację przedsięwzięć zaproponowanych przez uczniów, Dyrekcję Szkoły, Radę Rodziców oraz inne stowarzyszenia i fundacje po uprzednim omówieniu oraz sprawdzeniu zgodności z zapisami wynikającymi z opracowanego statutu szkoły i przyjętych do realizacji programów szkolnych.