M-C

 

LP

 

IMPREZA

UROCZYSTOŚĆ

 

 

PODEJMOWANE DZIAŁANIA

 

ORGANIZATOR,

ODPOWIEDZIALNI

 

ZGODNOŚĆ DZIAŁAŃ Z ZAPISAMI

STATUTU SZKOŁY

WRZESIEŃ

1.

Uroczyste rozpoczęcie

roku szkolnego 2019/2020

wprowadzenie sztandaru szkoły

odśpiewanie

Hymnu Narodowego

ślubowanie klas I SP

Dyrekcja Szkoły

P. Kaźmierski

A. Tomczak

K. Wardalińska

E. Mądrzyk

§ 7. punkt 2.1

umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata;

2.

II Szkolny Festyn Rodzinny

Piknik pod żaglami”

rodzinne konkurencje sportowe

kawiarenka

kuchnia grillowo-sałatkowa

origami, maski pirackie

zabawy dla najmłodszych

malowanie twarzy

przejażdżki motocyklami

pokaz pierwszej pomocy i ratownictwa morskiego

woda w eksperymentach fizyko-chemicznych

prace plastyczne z ekomateriałów

konkurs plastyczny i

galeria morska

prezentacje artystyczne – szantowa scena

pokaz boksu tajskiego

mecz piłki nożnej ojców

gry planszowe z udziałem mistrzów Polski

Dyrekcja Szkoły

M. Bochnacka

Nauczyciele

Rada Rodziców

Rada Osiedla

Szkolne Koło Wolontariatu

Samorząd Uczniowski

sponsorzy

§ 9.

Szkoła kładzie nacisk na współpracę ze środowiskiem. Systematycznie diagnozuje oczekiwania wobec szkoły, stwarza mechanizmy zapewniające możliwość realizacji tych oczekiwań.

§ 11.

Statutowe cele i zadania realizuje Dyrektor Szkoły, nauczyciele wraz z uczniami w procesie działalności lekcyjnej, pozalekcyjnej i pozaszkolnej we współpracy z rodzicami, organizacjami i instytucjami społecznymi, gospodarczymi, kulturalnymi - wspomagającymi pracę szkoły.

 

3.

Dzień Chłopaka

plakaty

ogłoszenia

wąsy i cukierki dla chłopców

wybory Najbardziej Koleżeńskiego Chłopca klas I-III i oddziału przedszkolnego

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

E. Szostak

Mini Samorząd Uczniowski

wychowawcy klas

 

§ 5. punkt 2.5

upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej;

 

PAŹDZIERNIK

4.

Dzień Edukacji Narodowej

uroczysta akademia,

wysyłanie życzeń do emerytowanych nauczycieli oraz zaprzyjaźnionych instytucji związanych z edukacją,

upominki dla pracowników szkoły

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

E. Szostak

Mini Samorząd Uczniowski

E. Karczewska

E. Sznober

§ 7. punkt 2.1

umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata;

5.

Ogólnopolska akcja

Góra grosza”

zbiórka monet w klasach

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

§ 5. punkt 2.8

kształtowanie u uczniów postaw przedsiębiorczości i kreatywności sprzyjających aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym, w tym poprzez stosowanie w procesie kształcenia innowacyjnych rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych

6.

Akcja

Góra srebra”

zbiórka monet w klasach

PCK oddział Szczecin

J. Krzyżak

Szkolne Koło Wolontariatu

§ 5. punkt 2.4

kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;

7.

Akcja

Godzina dla Szczecina”

składanie porannych życzeń przechodniom

Stowarzyszenie Polites,

Kurier Szczeciński

J. Krzyżak

Szkolne Koło Wolontariatu

§ 5. punkt 2.4

kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;

 

8.

Pasowanie uczniów klas pierwszych

wprowadzenie sztandaru

odśpiewanie Hymnu Narodowego

część artystyczna

K. Wardalińska

E. Mądrzyk

§ 7. punkt 2.1

umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata;

9.

Akcja

Pamiętamy o tych, którzy odeszli…”

sprzątanie bezimiennych nagrobków na cmentarzu Szczecin-Dąbie

J. Krzyżak

Szkolne Koło Wolontariatu

§ 5. punkt 2.4

kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;

 

 

LISTOPAD

10.

Święto Odzyskania Niepodległości 11 listopada

apel dla klas 0-III SP

przedstawienie „Lekcja historii”

zajęcia plastyczne - wykonanie kotylionów przez uczniów

uroczystość główna na sali gimnastycznej szkoły: wprowadzenie Sztandaru Szkoły i odśpiewanie Hymnu Narodowego - akcja „Szkoła do hymnu”

P. Kaźmierski

A. Tomczak

M. Bochnacka

D. Leszczyńska

E. Szostak

§ 7. punkt 2.1

umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata;

11.

Światowe Dni Pluszowego Misia

nauka wierszy o misiach

konkurs plastyczny „Mój ukochany miś”

wykonanie okazjonalnych zawieszek

E. Szostak

Mini Samorząd Uczniowski

wychowawcy klas 0-III

§ 5. punkt 2.5

upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej;

12.

Międzynarodowy Dzień Konwencji Praw Dziecka z UNICEF 20 listopada

przeprowadzenie lekcji wychowawczych w klasach na temat Praw Dziecka

uczniowie i nauczyciele ubierają się na niebiesko

konkurs plastyczny

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

§ 6. punkt 2. 1

Szkoła w ramach realizowanych przez siebie celów i zadań: kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające rozwojowi ucznia;

13.

19. edycja charytatywnej akcji

Podaruj dzieciom iskierkę radości-Szczecińskie Szkoły Potrzebującym”

Kiermasz Słodkości

Pachnące Dni – zbiórka środków czystości,

Czekoladowy Dzień

pomoc w organizacji Świątecznych Kiermaszy,

zbiórka nakrętek dla bliźniaczek z Dąbia

XVIII LO Szczecin

J. Krzyżak

Szkolne Koło Wolontariatu

§ 5. punkt 2.4

kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;

§ 8. punkt 7

Uczniom z rodzin o trudnych warunkach materialnych szkoła organizuje pomoc materialną lub finansową ze środków zdobytych w ramach akcji charytatywnych zgodnie z ustaleniami wewnętrznymi szkoły oraz umożliwia korzystanie z bezpłatnych obiadów – finansowanych przez instytucje do tego uprawnione oraz sponsorów.

14.

Dzień Świętego Andrzeja

Andrzejki”

przybliżenie postaci św. Andrzeja,

klasowe zabawy andrzejkowe,

wróżenie uczniom podczas przerw

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

wychowawcy klas

§ 5. punkt 2.5

upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej;

 

 

GRUDZIEŃ

15.

Światowy Dzień Zwierząt

TOZ Szczecin i Goleniów

zbieranie karmy i kocy dla zwierząt szczecińskiego schroniska

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

E. Szostak

Mini Samorząd Uczniowski

§ 5. punkt 2.4

kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;

 

16.

Dzień Świętego Mikołaja

Mikołajki”

spotkanie ze Świętym Mikołajem

mikołajkowy kiermasz ciast

wychowawcy klas

Szkolne Koło Wolontariatu

J. Krzyżak

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

E. Szostak

Mini Samorząd Uczniowski

§ 5. punkt 2.4

kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych, w tym poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjających aktywnemu uczestnictwu uczniów w życiu społecznym;

17.

Prawa Człowieka, Prawa Dziecka

apel klas 0-III SP

 

 

E. Karczewska

E. Sznober

§ 5. punkt 2.5

upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej;

18.

Jasełka

Misterium Bożonarodzeniowe

świąteczne spotkania klas z wychowawcami

konkurs na najpiękniejszy kostium świąteczny

składanie życzeń wszystkim klasom i pracownikom szkoły

M. Bochnacka

A. Gąsowska

I. Biegas

I. Śliżewska

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

§ 7. punkt 2.1

umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata;

 

 

STYCZEŃ

19.

Bal karnawałowy

zabawa karnawałowa przebierańców

 

 

 

wychowawcy klas 0-III

§ 6. punkt 1.3

znalezienie w szkole środowiska wychowawczego sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym;

20.

Dzień Babci i Dziadka

spotkanie dla Babć i Dziadków

część artystyczna w wykonaniu dzieci gr. 0

słodki poczęstunek

własnoręcznie wykonane upominki przez dzieci

M. Bartosińska

A. Melaniuk

§ 9.

Szkoła kładzie nacisk na współpracę ze środowiskiem. Systematycznie diagnozuje oczekiwania wobec szkoły, stwarza mechanizmy zapewniające możliwość realizacji tych oczekiwań.

 

 

LUTY

21.

Dzień Świętego Walentego

Walentynki”

przybliżenie postaci św. Walentego,

kiermasz rozmaitości,

kiermasz słodkości,

poczta Walentynowa

 

M. Bochnacka

I. Biegas

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

E. Szostak

Mini Samorząd Uczniowski

§ 5. punkt 2.5

upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej;

 

MARZEC

22.

Międzynarodowy Dzień Kobiet

Dzień Dziewczynek

kwiatki z bibuły dla dziewcząt,

plakaty rozwieszone w szkole ze znanymi kobietami,

wybór Najbardziej Koleżeńskiej Dziewczynki klas I-III SP i oddziału przedszkolnego

M.Wójcik

Samorząd Uczniowski

E. Szostak

Mini Samorząd Uczniowski

Wychowawcy klas 0-III

§ 5. punkt 2.5

upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej;

23.

Powitanie wiosny

konkurs fotograficzny „Pierwsze oznaki wiosny”

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

E. Szostak

D. Leszczyńska

§ 6. punkt 2. 1

Szkoła w ramach realizowanych przez siebie celów i zadań: kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające rozwojowi ucznia;

24.

Z wizytą w Teatrze

udział w przedstawieniach teatralnych klas

wychowawcy klas 0-III

§ 7. punkt 2.7

umożliwianie pełnego rozwoju osobowości uczniów poprzez czytelnictwo książek i czasopism w bibliotece szkolnej, udział w spektaklach teatralnych, seansach filmowych, a zainteresowań sportowych poprzez uczestnictwo w różnorodnych zajęciach sportowych prowadzonych w sali gimnastycznej lub innych obiektach sportowych;

25.

Dzień Otwarty Szkoły

przygotowanie sal tematycznych w edukacji wczesnoszkolnej

poczęstunek dla dzieci

 

 

nauczyciele klas 0-III

§ 9.

Szkoła kładzie nacisk na współpracę ze środowiskiem. Systematycznie diagnozuje oczekiwania wobec szkoły, stwarza mechanizmy zapewniające możliwość realizacji tych oczekiwań.

 

KWIECIEŃ

26.

Międzynarodowy Dzień Klowna

zabawne przebrania dla chętnych uczniów

 

 

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

§ 5. punkt 2.5

upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej;

27.

Światowy Dzień Czekolady

prezentacja multimedialna

czekoladowy poczęstunek

 

 

E. Szostak

Mini Samorząd Uczniowski

§ 5. punkt 2.5

upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej;

28.

Światowy Dzień Ziemi

 

 

plakaty i instalacje proekologiczne,

konkurs „Róbmy coś z niczego”

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

wychowawcy klas 0-III

Melaniuk

§ 6. punkt 2. 1

Szkoła w ramach realizowanych przez siebie celów i zadań: kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające rozwojowi ucznia;

 

 

MAJ

29.

Rocznica Uchwalenia Konstytucji 3 Maja

Dzień Flagi

uroczyste apele,

wystawa prac plastycznych: symbole narodowe

 

P. Kaźmierski

A. Gąsowska

M. Bochnacka

E. Szostak

D. Leszczyńska

Mini Samorząd Uczniowski

§ 7. punkt 2.1

umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata;

 

 

CZERWIEC

30.

Międzynarodowy Dzień Dziecka

prezentacja fotografii nauczycieli z dzieciństwa,

odgadywanie osób - nagrody

M. Wójcik

Samorząd Uczniowski

wychowawcy klas 0-III

Rodzice

§ 5. punkt 2.5

upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy i umiejętności niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w kulturze i sztuce narodowej i światowej;

31.

Dzień Rodziny

gry i zabawy dla dzieci i ich rodzin,

wspólne grillowanie,

słodki poczęstunek,

piosenki biesiadne

 

M. Bochnacka

A. Gąsowska

wychowawcy klas 0-III

§ 7. punkt 2.1

umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata;

 

§ 9.

Szkoła kładzie nacisk na współpracę ze środowiskiem. Systematycznie diagnozuje oczekiwania wobec szkoły, stwarza mechanizmy zapewniające możliwość realizacji tych oczekiwań.

32.

Uroczyste zakończenie szkoły klas VIII

część oficjalna z wręczeniem nagród i podziękowań,

część artystyczna

Gąsowska

M. Bochnacka

I. Biegas

P. Kaźmierski

§ 7. punkt 2.1

umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajania poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy otwarciu na wartości kultur Europy i Świata;

33.

Uroczyste zakończenie

roku szkolnego 2019/20

wprowadzenie Sztandaru Szkoły,

odśpiewanie Hymnu Narodowego,

wręczenie świadectw uczniom wyróżnionym oraz gratulacji i podziękowań rodzicom,

spotkania klas w salach z wychowawcami

 

Dyrekcja Szkoły

A. Tomczak

D. Mazurowska

wychowawcy klas

 

§ 7. punkt 2.1

umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej, a w szczególności wpajanie zasad poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i Świata;

 

Dodatkowo przewiduje się w ciągu roku szkolnego organizację przedsięwzięć zaproponowanych przez uczniów, Dyrekcję Szkoły, Radę Rodziców oraz inne stowarzyszenia i fundacje po uprzednim omówieniu oraz sprawdzeniu zgodności z zapisami wynikającymi z opracowanego statutu szkoły i przyjętych do realizacji programów szkolnych.