Drukuj

Projekt “Myślę pozytywnie” który będzie realizowany przez cały rok w naszej szkole to program kompleksowego wsparcia dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli w zakresie profilaktyki zdrowia psychicznego oraz upowszechniania wiedzy na jego temat.

Jednym z najbardziej istotnych elementów rozwoju i czynnikiem, jaki wprost wpływa na potencjał i przyszłość każdego dziecka, jest zadbanie o jego zdrowie psychiczne. Tak jak dbamy o prawidłowy rozwój fizyczny dzieci i młodzieży, tak samo chcemy zadbać o ich zdrowie psychiczne i dać im siłę do harmonijnego rozwoju. Całości naszych działań przyświeca idea edukacji opartej na haśle: Lepiej się czujesz, lepiej się uczysz.

Biorąc udział w projekcie otrzymamy  od Instytutu Edukacji Pozytywnej całoroczne wsparcie eksperckie w formie zdalnej - za pośrednictwem mailowym, telefonicznym i internetowym możemy się z nami kontaktować, aby otrzymać pomoc w sprawach nagłych oraz takich, do których potrzebujecie konsultacji ekspertów.

Wyróżnione klasy do udziału w programie :

Klasa VI a – wychowawca p. Anna Góral ,

Klasa VI b- wychowawca p. Dorota Mazurowska

Klasa VII a- wychowawca p. Marlena Kapińska –Barszcz.

W/W klasy przez cały rok będą wykonywać określone zadania od stycznia do grudnia 2018r.

 

PROGRAM NA CAŁY ROK

Etap I. Poznajemy siebie 

Motto etapu: €”Człowiek nie może być tylko wychowywany. Musi wychowywać samego siebie, być dla siebie wychowawcą.” Jan Paweł II

STYCZEŃ

Zadanie dla uczniów: tworzenie prac literackich w wybranej formie „Myślę pozytywnie - opowieści ze szkolnej ławki”.

Wybrane prace przesyłane będą także do Fundacji w celu promocji działań podejmowanych przez szkoły i społeczność szkolną w zakresie profilaktyki zdrowia psychicznego.

LUTY

Zadanie dla szkoły: przeprowadzenie badania ankietowego wśród uczniów i uczennic oraz badania wśród rodziców. Zebrane ankiety zostaną przesłane do Fundacji w celu opracowania i analizy wyników (ogólnopolskie badanie prowadzone przez Fundację Instytut Edukacji Pozytywnej).

MARZEC

Zadanie dla szkoły: przeprowadzenie zajęć wychowawczych w klasach - „Moje mocne strony? Tak- znam je!” - szkoły otrzymują gotowy scenariusz zajęć.

Etap II. Dbanie o siebie

Motto etapu: „€Zbyt wielu ludzi przecenia to, kim nie jest i nie docenia tego, kim jest." MALCOLM S. FORBES

KWIECIEŃ

Zadanie dla uczniów/ zespołów klasowych lub innych grup uczniowskich: stworzenie gry w wybranej formie pod hasłem „Dbam o siebie - dbam o innych”.

Wybrane prace przesyłane będą także do Fundacji w celu promocji działań podejmowanych przez szkoły i społeczność szkolną w zakresie profilaktyki zdrowia psychicznego.

MAJ

Zadanie dla szkoły: przeprowadzenie spotkania z wybranym gościem na temat tego, jakie znaczenie w jego sukcesie ma dbanie o własne zdrowie psychiczne.

CZERWIEC

Zadanie dla szkoły: przeprowadzenie zajęć wychowawczych w klasach - „Jak bezpiecznie spędzić wakacje- tworzymy instrukcje.” – szkoły otrzymują gotowy scenariusz zajęć. 

Wybrane prace przesyłane będą także do Fundacji w celu promocji działań podejmowanych przez szkoły i społeczność szkolną w zakresie profilaktyki zdrowia psychicznego. Najlepsze instrukcje zostaną zamieszczone na stronie internetowej programu.

Etap III. Wdzięczność 

Motto etapu: „€Bądź wdzięczny za trudne chwile. One pozwalają ci się rozwijać. Bądź wdzięczny za swoje ograniczenia, ponieważ one dają ci szansę na poprawę. Bądź wdzięczny za każde nowe wyzwanie, ponieważ ono buduje twoją siłę i charakter. Bądź wdzięczny za swoje błędy. Przekazują Ci cenne lekcje.” Troy Amdahl

WRZESIEŃ

Zadanie dla szkoły: badanie diagnostyczne uczniów i uczennic.

Zadanie dla nauczycieli i rodziców: przeprowadzenie w wybranej formie spotkania budującego wspólną radość z bycia częścią procesu wychowawczego dzieci- wspólny wieczór planszówek, oglądanie filmu dotyczącego ważnych aspektów zdrowia psychicznego (w załączeniu proponowane pozycje filmowe), wycieczka rowerowa, ognisko.

PAŹDZIERNIK

Zadanie dla zespołów uczniowskich/ praca indywidualna uczniów, a także praca dla nauczycieli/ wychowawców: „Mojemu nauczycielowi jestem wdzięczny/ wdzięczna za…”, „€Moim uczniom jestem wdzięczny/ wdzięczna za…”.

Wybrana  forma artystyczna - można wykorzystać narzędzia technologiczne. Wybrane prace przesyłane będą także do Fundacji w celu promocji działań podejmowanych przez szkoły i społeczność szkolną w zakresie profilaktyki zdrowia psychicznego.

Etap IV. Relacje i dbanie o innych 

Motto etapu: "Człowiek jest sumą swoich uczynków, a nie przekonań." Josif Brodski

LISTOPAD

Zadanie dla klas: zajęcia wychowawcze z wykorzystaniem jednego wybranego odcinka „Rodzinka nieidealna”.

GRUDZIEŃ

Zadanie dla szkoły: „Myślę i działam pozytywnie na Święta.” „€“ działanie prospołeczne, scenariusz i zasady działania przesłane będą przez Fundację. 

Koniec i uzyskanie CERTYFIKATU „SZKOŁA POZYTYWNEGO MYŚLENIA

 

W razie pytań:                                  

Instytut Edukacji Pozytywnej

tel .48 667 886 380

e-mail  : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

                                                                           KOORDYNATOR : Danuta Wróbel

 

OCZYWIŚCIE ZACHĘCAMY DO POZYTYWNEGO MYŚLENIA I DZIAŁANIA KLASY GIMNAZJALNE.